Sposoby generowania leadów

generowanie leadów

Wyjaśniliśmy, czym są leady sprzedażowe, natomiast przechodząc do sedna, wytłumaczymy teraz, jak przebiega marketing internetowy, polegający na pozyskiwaniu leadów online.

Generowanie leadów sprzedażowych może odbywać się na wiele sposobów, omawiamy 9 z tych sposobów, które pomogą ci zdobyć klientów w Twojej branży:

  • mailing
  • wideo promocja
  • działania w mediach społecznościowych
  • pozycjonowanie stron, uzupełnione przygotowaniem odpowiedniej landing page
  • reklamy w witrynach internetowych z przyciskiem Call To Action;
  • zaproszenie do klubu VIP
  • webinary
  • kursy i szkolenia live
  • konferencje.

Dla specjalistów wymienione sposoby pozyskiwania leadów będą zapewne oczywiste. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, jak należy przeprowadzić promocję wideo czy też czym jest mailing prowadzący do pozyskania klienta. Dlatego też w dalszej części tekstu krótko omawiamy każdy z wymienionych punktów. Pragniemy podkreślić, że nie wymieniliśmy wszystkich sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Proces pozyskiwania w dużej mierze jest uzależniony od branży i specyfiki danej firmy.

1. Mailing

Wysyłaj do potencjalnych klientów wiadomości z Twoją ofertą, prezentując im okazję i wręczając rabaty. Zachęcaj do zapisania się do newslettera. Mailing to wciąż dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów, jednak pamiętaj, że większość wiadomości trafia do spamu lub zostaje pominięta przez odbiorcę. Aby mailing odniósł sukces, musi być przygotowany bardzo profesjonalnie, w sposób zachęcający do otworzenia wiadomości, przeczytania jej do końca i podjęcia akcji.

2. Wideo promocja

Dzisiaj reklamy graficzne tracą popularność na rzecz materiałów wideo. Warto nagrywać filmy i zamieszczać je na ogólnodostępnych portalach. Powinna to być jednak nie tyle prezentacja oferty, ile treść poradnikowa. Wideo musi być przydatne dla odbiorcy i przedstawiać firmę jako profesjonalną. W opisie filmu lub nawet w jego treści umieść zachętę do pozostawienia swoich danych w celu kontaktu i prezentacji oferty.

Warto rozważyć również prowadzenie webinarów na żywo. Korzyści z tego rozwiązania to nie tylko zaprezentowanie profesjonalizmu firmy, ale też możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu. Można rozważyć przygotowanie webinaru z obowiązkowymi zapisami, co gwarantuje pozyskanie leadów już na starcie. Alternatywą są też kursy, szkolenia i konferencje w świecie rzeczywistym, które wykazują bardzo dużą skuteczność w zakresie pozyskiwania wartościowych leadów, jednak ich minusem jest duży koszt inwestycji i konieczność poświęcenia znacznej ilości czasu na organizację wydarzenia.

3. Pozycjonowanie stron jako sposób na generowanie leadów

generowanie leadow sprzedazowych

Metodami pozyskiwania klientów poprzez generowanie leadów, według niektórych podziałów działań marketingowych, nazwać można jedynie działania bezpośrednio prowadzące do uzyskania danych kontaktowych potencjalnych klientów. Jednak w szerszym ujęciu można tu zakwalifikować również działania wstępne, bez których skłonienie potencjalnego klienta do pozostawienia kontaktu nie byłoby możliwe. Postanowiliśmy zatem omówić również pozycjonowanie stron, jako pierwszy etap pozyskiwania leadów poprzez zwiększenie widoczności firmy. Jeśli chcesz, aby klient zostawił Ci swoje dane, musi się dowiedzieć o istnieniu Twojej firmy. Najczęściej strategia pozyskiwania leadów z wykorzystaniem pozycjonowania strony uwzględnia zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i linki sponsorowane, ponieważ te ostatnie dobrze sprawdzają się w zakresie ocieplania leadów. 

Aby pozycjonowanie stron przyczyniło się do pozyskania danych, niezbędne jest właściwe przygotowanie landing page. Formularz kontaktowy musi być łatwo dostępny i widoczny od razu po wejściu na stronę. Ponadto trzeba pokrótce, i zachęcająco, przedstawić ofertę i zachęcić do skorzystania z niej. Witryna powinna być dostosowana również pod kątem estetycznym, aby użytkownik nie opuścił jej natychmiast po kliknięciu w link. Dlatego bardzo istotne są dobre treści SEO na stronie, copywriter powinien znać się na danej tematyce i potrafić ją przedstawić w zachęcający sposób dla użytkownika. Dobrym pomysłem może być też wykorzystanie jako landing page zakładki kontaktowej, zawierającej formularz i informację o szybkim kontakcie z klientem, który zostawi swoje dane, oraz o braku zobowiązań i kosztów z tego wynikających. aniczne, jak i linki sponsorowane, ponieważ te ostatnie dobrze sprawdzają się w zakresie ocieplania leadów. 

pozyskiwanie nowych klientów

4. Marketing online na stronach internetowych – Call To Action

Niezmiennie, niemal od początku istnienia marketingu online, jego częścią jest promocja na witrynach internetowych. Dzisiaj odbywa się to głównie przez Google Ads. To dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów, a przynajmniej leadów, które zaowocują w przyszłości. Warto umieścić w reklamie przycisk Call To Action, przekierowujący do oferty wraz z formularzem i zachętą do pozostawienia swoich danych. W tym przypadku podjęcie akcji nie wymaga od użytkownika dużego wysiłku, co zwiększa prawdopodobieństwo, że do tego dojdzie. Niemniej aby strategia ta zadziałała, reklama Google Ads musi być doskonale dopracowana, podobnie zresztą jak landing page.

5. Wykorzystaj media społecznościowe

Ostatnia dekada to gwałtowna ewolucja marketingu internetowego ze względu na rozwój mediów społecznościowych. Social media to wielofunkcyjne narzędzie marketingowe, które można wykorzystać do generowania leadów. Dostępne są różnorodne metody pozyskiwania klientów przez media społecznościowe. Pierwszy z nich to Facebook Ads, czyli odpowiednik Google Ads, odróżniający się tym, że reklamy są wyświetlane tylko na Facebooku, a nie na stronach internetowych.

Media społecznościowe możesz wykorzystać poprzez:​

  • Prowadzenie ciekawego profilu przyciągającego potencjalnych klientów
  • Prezentowanie firmy jako profesjonalnej
  • Udzielanie przydatnych porad
  • Przygotowywanie konkursów
  • Oferowanie rabatów dla obserwujących
  • Zachęcanie do zapisania do newslettera w zamian za jakąś wymierną korzyść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *