Content marketing

zasady seo copywritingu

Omawiając kwestię tego, jak pisać zgodnie z SEO, myślimy głównie o tekstach przeznaczonych na pozycjonowaną stronę. Mowa o treści wypełniającej stronę powitalną oraz podstrony produktowe i pozostałe zakładki. Jednak SEO copywriting to również tworzenie treści przeznaczonych na strony wewnętrzne. Powstają one w ramach content marketingu. Co prawda za content marketing internetowy możemy uznać także niektóre teksty na stronie docelowej – przede wszystkim artykuły blogowe – jednak w większości kategorię tę stanowią artykuły sponsorowane, publikowane na portalach zewnętrznych.

Tak rozumiany content marketing ma 2 główne zadania:

1. Pozyskanie leadów

Jednym z podstawowych działań SEO jest link-building. Mowa o budowie sieci linków zewnętrznych, prowadzących do strony docelowej. Nie bez znaczenia są miejsca zamieszczania linków i tutaj właśnie pojawia się content marketing. SEO copywriter tworzy artykuły sponsorowane, czyli treści promocyjne dla danej marki, w których zamieszcza linki do strony powitalnej i poszczególnych podstron. Bardzo ważne jest robienie tego w sposób naturalny, tak aby obecność linku w treści wynikała z kontekstu.

Poza czystymi linkami umieszcza się je również jako odnośniki ukryte pod frazami – najczęściej frazami kluczowymi. Analizując daną stronę, robot Google sprawdza popularność witryny w sieci, a także wartość poszczególnych linków. Na tę wartość składają się takie czynniki, jak: renoma danej witryny, wartościowość treści, w której znalazł się link, oraz wspomniany wcześniej sposób implementacji linku. Warto zaznaczyć, że artykuł sponsorowany nie musi wcale wspominać o firmie, której strona jest pozycjonowana. Może, a często nawet powinien, być to tekst neutralny, poruszający jednak tematykę związaną z obszarem działalności danego przedsiębiorstwa.

2. Promocja marki

Content marketing to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej. W ramach tekstów zewnętrznych, linkujących do witryny, powstają również wysoko wartościowe artykuły, prezentujące przydatne informacje i porady. W takich tekstach należy wspominać o firmie, żeby ją reklamować w internecie- wymieniając jej nazwę i zalety. Teksty te muszą cechować się najwyższą wartością merytoryczną, ponieważ powstają w celu przedstawienia firmy jako specjalistów w swoim fachu. Niedopuszczalne są tutaj błędy merytoryczne, bardzo niewskazane również pomyłki gramatyczne, ortograficzne czy stylistyczne.

content marketing

Zasady SEO copywritingu w pigułce – czego unikać​

Powyżej omówiliśmy, na czym polega SEO copywriting i czym kierować się przy tworzeniu tekstów SEO. Warto jeszcze zebrać w jednym miejscu wszystko to, czego lepiej unikać. Niektóre z wymienionych niżej działań nie tylko są nieskuteczne, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony, ale wręcz mogą wpłynąć na nie bardzo negatywnie. Pewne działania są zabronione przez Google, a ich zidentyfikowanie oznacza nałożenie kary na witrynę.

Podstawowe zasady SEO copywritingu nakazują unikać:

  • kopiowania treści
  • ewidentnych błędów stylistycznych
  • błędów gramatycznych i ortograficznych
  • nadużywania fraz kluczowych
  • poważnych błędów merytorycznych
  • tworzenia treści pozbawionych wartości merytorycznej (tzw. lanie wody).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *