Google Ads, czyli reklama w całym internecie

sem adwords

W rozwoju marketingu internetowego miało miejsce kilka kroków milowych. Niewątpliwie jednym z pierwszych było pojawienie się wyszukiwarki internetowej. Natomiast następnym powstanie Google Ads. W roku 2000 Google stworzyło system reklamowy, umożliwiający wykupywanie płatnych reklam na stronach, które należą do sieci Google. Obecnie są to niemal wszystkie witryny obecne w internecie, na których pojawiają się jakiekolwiek reklamy. Tym samym reklama w Google Ads to właściwie brak ograniczeń w kwestii zasięgu reklamy firmy w internecie.

Zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów z wykorzystaniem Google Ads:

1. Wybierz stronę lub podstronę, którą chcesz promować.

2. Stwórz grafikę i tekst, które będą stanowiły reklamę w Google Ads.

3. Określ budżet na reklamę.

4. Uruchom kampanię.

5. Twoje reklamy będą widoczne dla użytkowników stron internetowych należących do sieci Google.

Płatność tylko za skuteczną reklamę

Interesujący jest sposób rozliczania za reklamę w Google Ads. Jest to rozwiązanie określane jako PPC, czyli Pay Per Click. Użytkownik ma do wyboru 3 opcje:

  • CPA (Cost Per Action) – reklamodawca płaci za każde kliknięcie, które pociągnęło za sobą kolejną, określoną wcześniej akcję np. zakup produktu.​
  • CPM/CPT (Cost Per Mille/Cost Per Thousand) – reklamodawca płaci ustaloną kwotę za 1000 odsłon.​
  • CPC (Cost Per Click) – reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę.​

Jak widać 2 z 3 zaprezentowanych rozwiązań (CPA, CPC) to płatności za reklamę, która odniosła jakiś skutek. Tym samym reklamodawca nie wyrzuca pieniędzy na nietrafione reklamy, ponieważ płaci tylko za te, które generują ruch na stronie.

Spersonalizowane reklamy Google Ads

Na popularność reklam Google Ads wpływ ma wiele czynników. Początkowo była to głównie możliwość promocji w niemal całym internecie. Doceniany jest również system rozliczeń – reklamodawca ma możliwość wyboru opcji, w której płaci tylko za skuteczną reklamę. Kolejnym kluczowym argumentem jest personalizacja reklam. Google coraz lepiej radzi sobie z dopasowywaniem reklam do użytkowników. Innymi słowy, wybór internautów, którym Google wyświetla daną reklamę, nie jest przypadkowy. Według algorytmu Google są to użytkownicy, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani ofertą, co znacząco zwiększa skuteczność promocji tym kanałem. 

Decydując o wyborze reklamy do wyświetlenia, algorytm bierze pod uwagę takie czynniki, jak między innymi:

  • ostatnie zakupy użytkownika;
  • ostatnie wyszukiwania;
  • ostatnio odwiedzane strony.​

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *