5 głównych czynników optymalizacji strony

Prace nad optymalizacją strony

W ramach pozycjonowania on-site przeprowadza się optymalizację strony. Jak już wcześniej wspomniano, polega ona między innymi na edycji kodu źródłowego. Niemniej wdrażane są również inne działania. Decydując o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, algorytm bierze pod uwagę ogólną ocenę strony pod względem wartości dla użytkownika, jak i dopasowanie jej zawartości do danych wyszukiwań. 5 czynników wpływających na zajmowaną pozycje w wyszukiwarce, które pomogą w optymalizacji strony. Tym samym SEO on-site to takie działania, jak:

Tworzenie przyjaznego pod Google układu strony

Algorytm docenia przejrzystą stronę, której przeglądanie jest intuicyjne. Witryna internetowa powinna zawierać odpowiednią liczbę podstron. Jeszcze ważniejszy jest przejrzysty układ menu strony i uporządkowanie odnośników do poszczególnych podstron.

Kompresja plików

Im dłuższe wczytywanie strony głównej i podstron, tym gorsza ocena Google, a zatem niższe pozycje w wynikach wyszukiwań na poszczególne frazy. Jednym z głównych czynników odpowiedzialnych za wydłużanie czasu wczytywania stron jest duży rozmiar znajdujących się na nich plików, takich jak zdjęcia czy filmy. Ich kompresja to zmniejszenie rozmiaru, znacząco ograniczające czas wczytywania.

Dostosowywanie linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne poszczególnych podstron powinny określać pokrótce zawartość treści. Algorytm ma wtedy ułatwione przeszukiwanie strony. Ponadto Google nie lubi długich linków. Tym samym linki powinny być jak najkonkretniejsze.

Linkowanie wewnętrzne – Kluczowym elementem pozycjonowania jest link-building, czyli linkowanie zewnętrzne. Nie należy jednak zapominać również o linkowaniu wewnętrznym, branym pod uwagę przez algorytm Google. Innymi słowy, w treści na poszczególnych podstronach powinny znajdować się odnośniki do adresów pozostałych podstron. Tak samo jak przy linkowaniu zewnętrznym, ważne jest różnicowanie anchorów.

Content marketing- treści SEO

Uzupełnianie witryny treścią zawierającą frazy kluczowe, aby wypozycjonować stronę pod konkretne wyszukiwania, trzeba określić frazy kluczowe. Przy tworzeniu treści SEO na stronę dobiera się nie tylko konkretne frazy główne, ale także frazy niszowe na długi ogon. Odpowiednie umieszczone fraz w treści SEO jest kluczowe dla pozycjonowania. Zamieszczenie słów jest istotne pod SEO, jak i pod użytkownika, więc pamiętaj o umieszczeniu słów w odpowiedniej częstotliwości.

Mowa o frazach, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, a które odnoszą się do zawartości danej strony. Twoim celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań na takie właśnie frazy.

Optymalizacja treści – Dzisiaj algorytm Google, podobnie jak roboty innych wyszukiwarek, jest o wiele bardziej zaawansowany niż jeszcze dekadę temu, kiedy to pozycjonowanie polegało w głównej mierze na zapychaniu stron internetowych jak największą liczbą fraz kluczowych. Obecnie takie działania są nie tylko nieskuteczne, ale wręcz szkodliwe. Algorytmy googla biorą pod uwagę zarówno frazy, jak i wartość merytoryczną tekstów i ich układ.

Prowadzenie SEO bloga

Dzisiaj blog to obowiązkowy element każdej strony firmowej. Służy nie tylko promocji marki poprzez ekspozycję jej profesjonalizmu, ale też bierze udział w pozycjonowaniu. SEO blog służy zawieraniu w treści w naturalny sposób pożądanych fraz kluczowych. Ponadto wykorzystuje się go do linkowania wewnętrznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *