Jak pozyskiwać klientów w internecie dzięki strategii?

proces pozyskiwania

Skuteczne generowanie leadów wysokiej wartości to zadanie wymagające wiedzy, umiejętności i właściwego planowania. W tym przypadku przemyślana strategia jest absolutnie niezbędna. Zaplanuj pozyskiwanie klientów, poprzedzając to zadanie dogłębną analizą. Pod uwagę należy wziąć cechy wyróżniające adresatów Twojej kampanii – innymi słowy, musisz określić grupę docelową. Przeanalizuj również własną działalność.

Te czynniki przeanalizuj, żeby wiedzieć jaka jest grupa docelowa w danym biznesie:

  • średni wiek, dominująca płeć i inne cechy osobowe odbiorców
  • miejsce poszukiwania informacji przez użytkowników (wyszukiwarka, portale streamingowe, a może reklamy internetowe lub jeszcze inne źródło?)
  • podatność członków grupy docelowej na poszczególne metody perswazyjne
  • branża, w której działasz
  • specyfika działalności Twojej firmy
  • bogactwo oferty, którą posiadasz
  • sposób świadczenia usług
  • lokalizacja, w której działasz.

Marketing obrany na określoną grupę

Częstym błędem jest próba pozyskiwania nowych klientów wszędzie, gdzie tylko możliwe jest podejmowanie takich starań. Nie ma to większego sensu, ponieważ nie sposób pozyskać wszystkich. Objętość grupy docelowej jest zależna od branży, w której działasz oraz wielu innych czynników, które trzeba uwzględnić. Ograniczająca może być też choćby lokalizacja. Nawet jeśli dana osoba spełnia warunki zaliczenia do grupy docelowej, nie warto stosować wobec niej działań marketingowych, jeśli mieszka poza obszarem, w którym oferujesz swoje produkty czy usługi.

Lead nurturing i lead management

Pozyskiwanie klientów to nie tylko generowanie leadów sprzedażowych. To również właściwa praca z leadem. Podgrzewanie leadu, określane często jako lead nurturing, to działania mające zachęcić podmiot niezdecydowany do podjęcia decyzji zakupowej. W ramach lead nurturing realizuje się wiele zadań, w tym między innymi wysyłanie maili, prezentację spersonalizowanych reklam, edukację, przygotowywanie ofert specjalnych i wiele więcej.

Z pojęciem lead nurturing związany jest lead management, czyli prowadzenie leadu w dół lejka sprzedażowego. Chodzi o to, aby od zwrócenia uwagi klienta na markę, doprowadzić do podjęcia decyzji zakupowej. Lead management dotyczy wszystkich rodzajów leadów, jednak najczęściej używa się tego pojęcia w odniesieniu do leadów ciepłych. Tym samym działania dotyczą doprowadzenia do sprzedaży produktu osobom, które są już wstępnie zainteresowane.

Proces pozyskiwania klienta i jego kontynuacja

Być może Cię to zaskoczy, ale większość marketingowców generowanie leadów uważa za zadanie proste. Nieco trudniejsze jest już pozyskiwanie nowych klientów, a prawdziwie wymagającym zadaniem okazuje się zdobycie stałego klienta. To właśnie powodzenie w tym ostatnim obszarze gwarantuje sukces firmy i jej stały rozwój, wpływający na wzrost generowanych zysków.

pozyskiwanie klientów

Aby marketing internetowy odniósł sukces, generowanie leadów musi być przemyślane. Należy zdecydować, czy mają to być leady sprzedażowe b2b czy b2c, czy też jakim kanałem komunikacji będą poszukiwani klienci. Uwzględnienia wymaga również wiele innych czynników, które omówiliśmy w powyższym tekście. Trzeba też pamiętać, że proces pozyskiwania klientów to działanie wieloetapowe, rozpoczynające się zwróceniem uwagi na markę, a kończące zachęceniem do podjęcia decyzji zakupowej przez klienta. Powodzenie nie jest możliwe bez remarketingu oraz promocji marki poprzez pozycjonowanie stron, wykupywanie linków sponsorowanych, czy też Google Ads.

Generowanie leadów sprzedażowych to skuteczny sposób na rozwój firmy, o ile proces pozyskiwania klientów jest przeprowadzony profesjonalnie, kontynuowany po zrealizowaniu sprzedaży produktu i stanowi część większej kampani marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *