Reklamowanie firmy w internecie w sposób tradycyjny

reklama firmy w internecie

Wspomnieliśmy już wcześniej, że tradycyjne formy reklamy w internecie nie znikają całkowicie. Klasyczne metody promocji w sieci tracą na popularności z każdym rokiem, niemniej jednak wciąż są stosowane, a często wręcz bardzo przydatne. Czym jest tradycyjna reklama firmy w internecie? To przede wszystkim banery i pop-upy.

Baner to reklama graficzna, tekstowa lub tekstowo-graficzna, nieruchoma, wyświetlająca się na stronie internetowej, zawsze w jednym miejscu. Pod względem estetycznym banery są podobne do reklam w Google Ads. Jednak różnice pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami są ogromne. O ile Google Ads są wyświetlane wybranym użytkownikom na różnych stronach, o tyle banery są zamieszczane na konkretnych stronach i widzą je wszyscy, którzy otwierają dane witryny. Nie ma tu mowy o personalizacji reklam, a koszt ponosi się za samo umieszczenie baneru na stronie, a nie za kliknięcie.

Pop-up to również formy graficzno-tekstowe, jednak od banerów odróżnia je ruchomość. Mowa tutaj o wszystkich tych reklamach, które przykrywają stronę po jej wczytaniu. Promocja tą metodą pod pewnymi warunkami może dawać dobre rezultaty, jednak trzeba być ostrożnym. Zbyt wiele pop-upów może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ jest to forma reklamy uciążliwa dla użytkownika. Ponadto, podobnie jak w przypadku banerów, reklamy te nie są personalizowane, co obniża ich skuteczność.

Reklamowanie firmy pismem- Content marketing​

Nieodłącznym elementem reklamowania firmy w internecie jest content marketing. Określenie to odnosi się do wszelkiej zawartości tekstowej i wizualnej, promującej witrynę. Przedsiębiorstwo reklamujące markę powinno być w internecie obecne, zaznaczając swoją obecność poprzez artykuły sponsorowane, aktywność na forach czy w grupach specjalistycznych w mediach społecznościowych. Ponadto content marketing to prezentacja firmy jako fachowej, poprzez publikację wartościowych artykułów na blogu firmowym.

Stosunkowo nowym trendem jest promocja poprzez content marketing w postaci filmów instruktażowych i poradnikowych. Przykładowo, doskonałym materiałem promocyjnym firmy zajmującej się montażem okien będzie film prezentujący krok po kroku, jak przebiega ten proces. Materiały tego typu zamieszczam na Youtube lub innym ogólnodostępnym portalu streamingowym, a także na stronie internetowej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *