Reklama firmy w internecie przez social media

reklama firmy

Media społecznościowe wywołały rewolucję w kontaktach międzyludzkich, które stały się prostsze, ale też często mniej realne. Jednak social media to także ogromny wpływ na marketing w sieci. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek firmę, która jest zupełnie nieobecna na Facebooku lub Instagramie. Jak reklamować firmę na Facebooku, Instagramie czy TikToku? Jakie kwestie są najważniejsze i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy mediów społecznościowych? W dalszej części artykułu odpowiadamy na te i inne pytania pokrewne.

reklama firmy w internecie

Reklamowanie strony w social mediach w 4 krokach:

1. Zaangażowanie odbiorców

Prowadzenie strony firmowej na Facebooku czy Instagramie jest już dzisiaj oczywistością. Nie wystarczy po prostu być obecnym w social mediach. Kwestię rozważania tego, jak reklamować firmę na Facebooku, warto zacząć od szukania pomysłów na zaangażowanie czytelnika. Posty powinny być interesujące by sklep firmowy był widoczny jak najbardziej w internecie. Nie możesz jedynie promować swoich usług czy produktów. Pisz o ciekawostkach, wrzucaj interesujące filmy, zamieszczaj atrakcyjne grafiki. Warto angażować odbiorcę, między innymi poprzez zadawanie pytań, zachęcanie do dyskusji w komentarzach czy też organizację konkursów. 

2. Bezpośredni kontakt z użytkownikami

Media społecznościowe dają szansę nawiązania z klientami bezpośredniego kontaktu. To opcja, o której w erze przed social mediami przedsiębiorcy mogli tylko pomarzyć. Będąc aktywnym w mediach społecznościowych, poprzez szybkie odpisywanie na wszystkie pytania w komentarzach i wiadomości prywatne, możesz nawiązać więź z użytkownikami. Twoja marka stanie się dla nich bliska, przez co częściej będą się ku niej zwracać. Firma zaangażowana w bezpośredni kontakt z klientami jest postrzegana jako troszcząca się o konsumentów, co wpływa pozytywnie na Public Relation.

3. Facebook Ads

Na Facebooku istnieje odpowiednik Google Ads, a mianowicie Facebook Ads. Zasięg systemu jest nieporównywalnie mniejszy niż rozwiązanie od Google, ponieważ reklamy pojawiają się tylko na ścianie na Facebooku. Mimo to pozwalają na znaczne zwiększenie ruchu na stronie. Mechanizm tworzenia reklam i kampanii jest bardzo podobny jak w przypadku Google Ads.

4. Wszechobecność daje wymierne korzyści

W kwestii promocji w mediach społecznościowych nie należy pytać jedynie o to, jak reklamować firmę na Facebooku. Trzeba też zastanowić się, jak promować markę na Instagramie, Tik Toku, a opcjonalnie również w innych social mediach. Każde medium społecznościowe to inna grupa odbiorców. Najlepiej dotrzeć do nich wszystkich, zwłaszcza jeśli Twoje produkty lub usługi nie są skierowane jedynie do jasno określonego, wąskiego grona odbiorców.

One thought on “Reklama firmy w internecie przez social media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *