Reklamowanie firmy w internecie

seo optymalizacja

Najważniejsze kanały promocyjne i ich zastosowanie:

W XXI wieku internet absolutnie zdominował świat reklamy. Marketing internetowy w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie, prowadzenie promocji w mediach społecznościowych czy tworzenie kampanii Google Ads to usługi znajdujące się w ofercie każdej dobrej agencji marketingowej. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym metodom reklamowania firmy w internecie. W poniższym artykule omawiamy każdą z popularnych metod pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży w sieci.

Dostępne formy reklamy w internecie:​

Reklama firmy w internecie to dzisiaj szereg możliwości. Jednak nie zawsze tak było. Marketing internetowy rozwija się od ponad 3 dekad. Pierwsze reklamy internetowe, ich najprostsze formy czyli banery, pojawiły się już w 1990 roku. Z czasem na rynek weszły tzw. wyskakujące okna, czyli reklamy pop-up. Kolejne lata to równie duże zmiany, między innymi ze względu na wzrost znaczenia marketingu w wyszukiwarkach, pojawienie się mediów społecznościowych oraz urządzeń mobilnych z dostępem do internetu. Co ciekawe, dawne formy reklamy w internecie nie zostały całkowicie zapomniane. Choć niektóre znacząco straciły na popularności na rzecz nowych rozwiązań, wciąż są wykorzystywane, zapewniając zwrot z inwestycji. Tym samym, obecnie dostępnych do wykorzystania kanałów promocji w sieci jest mnóstwo.

Reklamowanie firmy w internecie można przeprowadzać wieloma metodami. Nie oznacza to jednak, że marketingowcy wybierają dwa lub trzy rozwiązania i tylko ich się trzymają. Wręcz przeciwnie. Ze względu na ogromną konkurencję i jeszcze większe znaczenie skutecznej reklamy w internecie ważna jest obecność we wszystkich zakamarkach internetu oraz różnicowanie przekazu. Tym samym poszczególne metody są ze sobą łączone dla lepszego efektu. I tak marketingowi w wyszukiwarkach towarzyszą: reklama w social mediach, płatne reklamy Google Ads, pop-upy i wiele więcej. Zadaniem specjalisty z zakresu marketingu internetowego jest nie tylko właściwe wdrożenie i przeprowadzenie działań promocyjnych, ale także wybór właściwych kanałów promocji i podjęcie decyzji dotyczącej natężenia działalności w poszczególnych obszarach. 

Model reklamowania firmy w internecie, zależy od:

  • branża
  • specyfika firmy
  • charakterystyka grupy docelowej
  • ogólna strategia marketingowa
  • identyfikacja wizualna marki
  • budżet na reklamę w sieci.

Warto zapoznać się z tematykami dotyczącymi reklamowania się w internecie:

Jak reklamować firmę usługową, a sklep internetowy?

Czy warto używać google ADS do waszej branży?

Reklamowanie firmy w mediach społecznościowych

Pozycjonowanie – SEO jako podstawa reklamy firmy w internecie​

Marketing w internecie to dziedzina stosunkowo nowa, która cały czas ewoluuje. Ostatnie 10 lat to dynamiczny wzrost znaczenia marketingu w wyszukiwarkach, który dzisiaj można już uznać za kwestię absolutnie kluczową. Szukając usług lub produktów, zarówno u podmiotów działających online, jak i stacjonarnie, większość z nas korzysta z wyszukiwarki internetowej – przeważnie jest to wyszukiwarka Google. Celem działań marketingowych w wyszukiwarkach jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań. Innymi słowy, chodzi o to, aby promowana witryna pojawiała się na pierwszych miejscach po wpisaniu konkretnych fraz. Omawiając kwestię marketingu internetowego w wyszukiwarkach należy przybliżyć dwa pojęcia:

SEO – to tak zwane pozycjonowanie organiczne, czyli szereg działań mających na celu uzyskanie aprobaty ze strony robota Google, który uzna witrynę za wartościową, a jej ofertę godną zaprezentowania użytkownikom.

SEM – komplet działań pozycjonerskich, w które wchodzą zarówno SEO, jak i promocja płatna. Google umożliwia bowiem wykupienie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań za opłatą. Są to tak zwane linki sponsorowane, których wykupywanie często jest sensownym uzupełnieniem kampanii reklamowej, jednak nie gwarantuje tak dużej konwersji jak pozycjonowanie organiczne.

Po więcej informacji na temat tego, na czym polega pozycjonowanie i czemu jest tak ważne odsyłamy do naszego artykułu poświęconego temu zagadnieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *