W zasadzie większość firm internetowych i stacjonarnych prowadzi dzisiaj kanały w social mediach. Jednak w przypadku usług gastronomicznych ma to szczególnie duże znaczenie. Klienci wybierają lokale, którym mogą zaufać, a ufają tym, które znają. Aby dać się poznać, najlepiej nawiązać z konsumentami bezpośredni kontakt. Influencer marketing dzięki takim portalom jak instagram, tiktok, facebook daje dużą skuteczność w promowaniu usług gastronomicznych. Media społecznościowe doskonale się nadają do promocji restauracji w internecie.
Aby prowadzony poprzez social media marketing w gastronomii przyniósł oczekiwane rezultaty, musi być spełnionych kilka warunków:
Regularność wrzucania postów – jeśli klienci mają Ci zaufać i pamiętać o Twojej firmie, musisz regularnie o sobie przypominać. Aby strona internetowa restauracji notowała duży ruch, a restauracja pękała w szwach, niezbędna jest regularność w mediach społecznościowych.
Aktywność w kontakcie z odbiorcami – nie wystarczy wrzucać postów, aby odnieść korzyści prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Zastanawiasz się, jak wypromować restaurację na Facebooku czy Instagramie? Kluczowa jest aktywność, czyli szybkie i rzeczowe odpowiadanie na komentarze czy wiadomości prywatne.
Różnicowanie postów – nuda to najgorsze, co może się pojawić w kampanii reklamowej restauracji. Aby jej zapobiec, należy różnicować posty, zarówno pod kątem formy, jak i treści.
Wrzucanie zdjęć i opcjonalnie filmów – zdjęcia i filmy to dobry sposób na różnicowanie przekazu w mediach społecznościowych, a także pokazywanie, jak smakowite dania oferujesz oraz jak doskonale prezentuje się wnętrze Twojego lokalu.
Organizowanie promocji i konkursów – chcesz aby promocja restauracji w sieci przynosiła zadowalające rezultaty? Aktywizuj odbiorców w mediach społecznościowych! Promocje i konkursy dla obserwatorów to sposób na utrzymywanie followersów i pozyskiwanie nowych. Poza tym to dobra metoda na zachęcenie do wizyty w Twoim lokalu lub też dokonanie zamówienia z dostawą.
Wizytówka restauracji — pokaż się w sieci
Dzisiaj absolutnie każda strategia marketingowa restauracji czy dowolnego innego lokalu gastronomicznego przewiduje działania w internecie. W zależności od danego planu, marketing usług gastronomicznych w sieci przyjmuje różne formy i prowadzony jest z odmienną intensywnością. NIemniej niezbędną podstawę stanowi wizytówka restauracji w Google Moja Firma.
Stworzenie wizytówki google to warunek konieczny, aby biznes był widoczny w internecie. Podając takie informacje, jak adres firmy, nazwa czy numer telefonu sprawiasz, że Twój lokal pojawi się mapach Google. W przypadku lokali gastronomicznych to szczególnie istotne, ponieważ ogromna część klientów szuka tego typu typu usług w konkretnych lokalizacjach, często właśnie przeglądając mapę. Warto też rozważyć wykupienie widoczności w mapach jak centrum sprzętu np. do promocji produktów AGD. Za pewną opłatą Google będzie wyróżniało Twój lokal, dzięki czemu będzie on widoczny od razu po otworzeniu mapy.
Wizytówka restauracji w Google jest ważna również z innej przyczyny. Otóż klienci szukają w sieci informacji o restauracji, chcą móc się z nią skontaktować, wiedzieć jak dojechać, a także czy na miejscu jest parking. Interesuje ich również menu oraz oczywiście ceny. Im więcej szczegółowych i wiarygodnych informacji podasz, tym większa szansa na pozyskanie klientów.