SEO off-site, czyli link-building​

jak robić link building

Działania off-site to przede wszystkim pozyskiwanie linków, co jednak może się odbywać na wiele sposobów. Tak zwany link-building to w najprostszym tłumaczeniu umieszczanie w sieci linków odnoszących do poszczególnych podstron. Dogłębnie tłumaczymy jak wykonywać link building​, żeby był skuteczny? Linki zamieszcza się w miejscach, przy czym dominują artykuły sponsorowane. Można wykorzystać także fora dyskusyjne i wszelkie inne indeksowane strony internetowe, zawierające odpowiednią treść. Poprawne wykonanie linkowania to jedna z najważniejszych i najtrudniejszych rzeczy związanych z pozycjonowanie. Błędy w tym obszarze mogą skutkować nie tylko brakiem sukcesu w wynikach wyszukiwań, ale wręcz karami od Google, które przekreślą szanse na uzyskanie wysokich pozycji przez dłuższy czas.

Jak wykonywać link building​, żeby był skuteczny?

Prawidłowe oznaczanie linków 

Dofollow i nofollow to główne oznaczenia przypisywane linkom zamieszczanym w treści. To informacje dla robota Google, czy ma podążać za odnośnikiem czy też nie. Zasadniczo tylko linki dofollow, czyli zachęcające algorytm do podążania za nimi, wpływają na pozycję strony w sposób  bezpośredni. Jednak pośrednio wpływają wszystkie linki, gdyż Google bierze pod uwagę stosunek odniesień dofollow do linków nofollow. Liczba odnośników nofollow powinna być zdecydowanie większa, ponieważ Google uznaje wtedy, że linkowanie jest naturalne, a więc cenniejsze.

Różnicowanie anchorów 

Linki można zamieszczać w treści na różne sposoby. Mogą występować w czystej formie, a także pod anchorami w postaci fraz kluczowych, nazwy firmy, czy innych słów bądź fraz. Istotne jest różnicowanie form zamieszczania linków w treści. Mamy tu do czynienia z podobną sytuacją, jak przy oznaczaniu linków. Najlepszy bezpośredni wpływ na pozycjonowanie ma zamieszczanie linków pod frazami kluczowymi. Użyjemy innych fraz pozycjonując firmę lokalnie na miasto, np. Warszawę, czy Kraków. Prowadzać działania SEO na całą Polskę, czy rynki zagraniczne lokalizacja nie będzie miała znaczenia, więc stosowanie miasta nie będzie potrzebne. Stosowanie zbyt wielu odnośników w takiej formie zostanie uznane przez Google za próbę manipulacji. Dlatego trzeba stosować jak odpowiednią dywersyfikację.

Poprawne wplatanie linków w treść 

Pojawienie się linku w zupełnie niespodziewanym miejscu, tylko po to, aby zyskać odnośnik do witryny, to doskonały sposób na otrzymanie od Google kary i utratę możliwości uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań. Algorytm zwraca uwagę na otoczenie linku. Powinien on pojawić się w tekście w sposób naturalny, wynikający z kontekstu.

Linkowanie na odpowiednich stronach 

Strony, które wykorzystujesz do link-buildingu, były związane tematycznie z Twoją witryną. Ponadto trzeba brać pod uwagę popularność i renomę stron. Im więcej odwiedzających witrynę, tym wyższa jej wartość według Google, a w konsekwencji wyższa wartość zamieszczonego na stronie linku.

Wyniki przy pozycjonowaniu strony

Optymalizacja techniczna, treściowa i linkowanie

Powyżej przedstawiliśmy główne działania z zakresu SEO. Zdajemy sobie jednak sprawę, że temat jest złożony i skomplikowany, jednak optymalizacja SEO zawsze musi być wprowadzona na początku. Przez co wciąż możesz nie do końca rozumieć, czym jest SEO, a tym bardziej jak zacząć pozycjonować witrynę. Dlatego warto przybliżyć jeszcze jeden, być może bardziej intuicyjny, podział działań SEO. 

Mowa o głównym podziale na 3 kategorie, które mają największe znaczenie przy pozycjonowaniu strony w internecie :

  • SEO techniczne – to wszystkie działania informatyczne dotyczące pracy nad stroną. Ich celem jest dopracowanie techniczne strony, tak aby była wyżej oceniana przez robota Google.
  • Praca nad treścią – tak zwany SEO copywriting to dzisiaj nieodłączna część pozycjonowania. Praca nad treścią dotyczy tekstów zamieszczanych na wszystkich podstronach firmowych, w tym na blogu, a także na stronach zewnętrznych, zawierających odnośniki do pozycjonowanej witryny.
  • Linkowanie – mowa o opisanym wcześniej linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *