Od czego zacząć naukę SEO​ samemu

Zdziwienie przy zaczynaniu naukę nad SEO

Naszym zdaniem tworzenie stron zgodnie z zasadami SXO to jak najbardziej SEO dla początkujących. W końcu aby tworzyć przyjazne witryny internetowe oraz dbać o merytorykę i zgodność treści z frazami nie trzeba posiadać zaawansowanej wiedzy z zakresu pozycjonowania. Jednak tutaj w zasadzie kończą się działania SEO, które można skutecznie przeprowadzić bez profesjonalnej wiedzy. 

Jak zacząć SEO edukację?

Z pewnością poradnik, który właśnie czytasz, w dużej mierze pozwoli Ci zrozumieć, czym jest SEO i pomoże zacząć przygodę z pozycjonowaniem. Jednak nie wystarczy poznać odpowiedzi na pytanie, co to jest SEO, aby zacząć pozycjonować. Z pewnością oczekujesz konkretnych wskazówek, od czego zacząć rozwój samemu w tym zakresie. 

Początkującym polecamy, aby zaczęli od następujących kwestii:

  • Naucz się obsługi najważniejszych programów SEO, takich jak: Google Search Console, Google Analytic, Sistrix, czy Senuto.
  • Poznaj temat wyszukiwania fraz kluczowych – pomocne będą w tym wymienione wyżej programy.
  • Zapoznaj się głębiej z tematem linkowania zewnętrznego, ponieważ jest to jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm Google.
  • Poczytaj o SEO copywritingu, poznając zasady tworzenia treści docenianych przez robota Google.

Kiedy nabędziesz podstawowe umiejętności, będziesz posiadać warsztat umożliwiający dalszy rozwój i poznawanie coraz bardziej zaawansowanych aspektów SEO. Pamiętaj, że inaczej odbywa się pozycjonowanie stron, niż pozycjonowanie sklepu, czy pozycjonowanie wizytówki google. Są podobieństwa, ale cała strategia przy prowadzonych działaniach jest dobierana do każdego projektu indywidualnie.

Czy warto zajmować się SEO samodzielnie?

Na pewno dobrym pomysłem jest zgłębianie zagadnień SEO. Pozwala to nie popełniać błędów, skutkujących obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwań. Ponadto wiele podstawowych działań SEO można podejmować, posiadając jedynie podstawową wiedzę z zakresu pozycjonowania. Jednak czy dobrym pomysłem jest całkowicie samodzielne zajmowanie się kwestią pozycjonowania strony przez laika?

SEO to już dzisiaj bardzo skomplikowane zagadnienie, które staje się coraz bardziej złożone ze względu na rozwój robota Google. Nasi specjaliści latami nabywali wiedzę i zbierali doświadczenie w tym obszarze. Aktualnie na bieżąco śledzą nowości, w tym tworzone przez Google aktualizacje, poświęcając na to mnóstwo czasu i wysiłku. Takie są bowiem ich obowiąz​ki zawodowe. Laik nie jest w stanie w ciągu kilku miesięcy wejść na ten poziom, zajmując się w międzyczasie szeregiem innych działań, w tym reklamowanie własnej firmy w internecie. Polecamy zatem nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Działamy na zasadzie współpracy, dokładając starań, aby Klienci zawsze rozumieli wszystkie nasze działania.

SEO a SXO- Różnice i wyjaśnienie​

Ostatnie lata to coraz większa popularność skrótu SXO. Jego rozwinięcie to Search Experience Optimization. Od razu widać podobieństwo do SEO – Search Engine Optimization. Otóż SXO to połączenie SEO i UX – User Experience – czyli podejścia bazującego na poprawie doświadczeń użytkownika. Jak stworzyć witrynę zgodną z podejściem SXO i jakie ma to znaczenie w kontekście pozycjonowania?

Tworzenie stron zgodnie z SXO oznacza po pierwsze uczynienie jej przyjaznej dla użytkownika, czyli przejrzystej i angażującej. Po drugie treść na stronie powinna dostarczać konkretnej i wyczerpującej odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Ważna jest zatem wartość merytoryczna oraz bliskie powiązanie zawartości strony z pozycjonowanymi frazami.

Zależność SEO a SXO jest dość oczywista. Otóż Google docenia strony, które dostarczają wartościowych informacji i konkretnych odpowiedzi. Strony, po których odwiedzeniu użytkownicy kończą poszukiwania, mają większe szanse na uzyskanie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *