SEO copywriting- czyli teksty które Cię wyróżnią​

tekst pod seo

Czym są teksty SEO i jak je tworzyć?​

Rozwój technologiczny wiąże się z upadkiem wielu zawodów, jednak w ich miejsce powstają nowe zajęcia. Niewątpliwie jest nim SEO copywriting. Mowa o nieodłącznym elemencie działań w ramach pozycjonowania strony, czyli zajęcia istniejące dopiero od niespełna 2 dekad, a intensywnie rozwijającego się od ok. 10 lat. W poniższym tekście szczegółowo wyjaśniamy, kim jest SEO copywriter, na czym polega pisanie tekstów na stronę oraz czym wyróżnia się wartościowa treść SEO i jak ją tworzyć. Poruszamy także temat content marketingu i przybliżamy cennik usług copywriterskich w zakresie tworzenia treści dostosowanych do algorytmów Google. Zapraszamy do lektury!

Copywriting – co to jest?

Znaczenie słów copywriting i copywriter znacząco się zmieniło. Dzisiaj bywają używane w odniesieniu do osób wykonujących często zupełnie odmienne czynności. Najogólniej jak to możliwe, odpowiadając na pytanie, co to jest copywriting, można stwierdzić, że jest to tworzenie treści marketingowych, natomiast copywriter to ich autor. Należy przy tym zaznaczyć, że treść to zarówno tekst, jak i grafika, czy nawet film. W kontekście tego artykułu, poruszającego temat SEO copywritingu, interesuje nas copywriter jako autor tekstów. Czym zatem jest SEO copywriting? To tworzenie tekstów z zachowaniem zasad SEO. Najważniejsze, jak również te mniej oczywiste, zasady SEO copywritingu omawiamy szerzej w dalszej części tekstu.

Teksty SEO – czym tak właściwie są?​

Być może zastanawiasz się teraz, o czym my tu tak właściwie mówimy, a mianowicie, czym są teksty SEO? Jakie treści tworzy copywriter SEO? Rodzaje tekstów tworzonych przez copywriterów SEO mogą być bardzo różnorodne, od opisów produktów i kategorii, przez teksty informacyjne na stronach firmowych, po artykuły sponsorowane na stronach zewnętrznych. Jednak bez względu na to, jaką formę przyjmują i gdzie publikowane są teksty SEO, powstają w dużej mierze, a czasami głównie, w ramach pozycjonowania witryny. Innymi słowy, teksty tego typu są konstruowane z myślą nie tylko o użytkowniku, ale także o wyszukiwarce Google. Robot Google posługuje się określonymi algorytmami, zgodnie z którymi ocenia treść i między innymi na tej podstawie decyduje o miejscu danej strony w wynikach wyszukiwań. Zadaniem copywritera SEO jest stworzenie tekstu dopasowanego do algorytmów Google.

SEO copywriting, czyli merytoryka na pierwszym miejscu​

Poprawne stosowanie, dobrze dobranych fraz kluczowych, w odpowiednio sformatowanym tekście – bezwzględnie należy o to zadbać. Jednak troska o te kwestie na nic się nie zda, jeśli tekst będzie bezwartościowy pod kątem merytorycznym. Dzisiaj Google docenia przede wszystkim przydatność treści dla użytkownika. Tekst musi zawierać przydatne informacje. Istotne jest również, aby stanowił spójną całość. Kolejne paragrafy powinny być konsekwencją wcześniejszej treści. Co więcej, tekst musi być ściśle powiązany z tematyką danej strony i podstron, a także z frazami kluczowymi. Pamiętaj, że wartościowa treść oznacza docenienie przez Google, natomiast teksty pozbawione wartości merytorycznej mogą zadziałać wręcz przeciwnie, powodując znaczny spadek w wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *