Marketing internetowy- co to jest SEO?​

seo jak zaczac

Marketing internetowy opiera się na kilku fundamentach, do których bez wątpienia należy dzisiaj również pozycjonowanie, czyli SEO. Działania w tym obszarze są zróżnicowane i złożone, a sukces wymaga dopilnowania wszelkich aspektów. W ramach tematu SEO dla początkujących pragniemy przybliżyć podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem stron. Z poniższego artykułu dowiesz się, czym jest SEO, jaki jest cel pozycjonowania i z czego się ono składa. Dowiesz się również, jak samodzielnie prowadzić podstawowe działania SEO, a także jaka jest zależność pomiędzy SEO a SXO. Zapraszamy do lektury!

SEO – co to jest?​

Search Engine Optimization, jak brzmi rozwinięcie angielskiego skrótu SEO, to w powszechnym rozumieniu nic innego, jak po prostu pozycjonowanie strony internetowej. Tym samym odpowiedź na pytanie: SEO – co to jest, okazuje się stosunkowo prosta. To proces, składający się z szeregu działań, którego celem jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwań. 

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że definicja SEO określa Search Engine Optimization jako edycję kodu strony pod wymogi wyszukiwarki Google. Optymalizacja strony to tylko jedna ze składowych pozycjonowania, a edycja kodu to tylko jedno z działań w ramach optymalizacji witryny. Niemniej dla uproszczenia przyjęło się używać określeń SEO i pozycjonowanie zamiennie, zatem tak też będziemy robić w poniższym artykule.

Pozycjonowanie stron, czyli działania SEO​

Należy podkreślić, że SEO nie jest żadnym pojedynczym działaniem. To skomplikowany proces, złożony z wielu, często złożonych zadań. Działania SEO najprościej podzielić na te przeprowadzane na stronie (on-site) oraz (off-site).

Dzięki temu poznasz tajniki SEO:

Od czego zacząć naukę SEO​

SEO – jak zacząć, czyli jak przygotować się do pozycjonowania​

Optymalizacja strony – na czym polegają działania on-site?​

SEO off-site, czyli link-building​

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *