Marketing internetowy opiera się na kilku fundamentach, do których bez wątpienia należy dzisiaj również pozycjonowanie, czyli SEO. Działania w tym obszarze są zróżnicowane i złożone, a sukces wymaga dopilnowania wszelkich aspektów. W ramach tematu SEO dla początkujących pragniemy przybliżyć podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem stron. Z poniższego artykułu dowiesz się, czym jest SEO, jaki jest cel pozycjonowania i z czego się ono składa. Dowiesz się również, jak samodzielnie prowadzić podstawowe działania SEO, a także jaka jest zależność pomiędzy SEO a SXO. Zapraszamy do lektury!
SEO – co to jest?
Search Engine Optimization, jak brzmi rozwinięcie angielskiego skrótu SEO, to w powszechnym rozumieniu nic innego, jak po prostu pozycjonowanie strony internetowej. Tym samym odpowiedź na pytanie: SEO – co to jest, okazuje się stosunkowo prosta. To proces, składający się z szeregu działań, którego celem jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwań.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że definicja SEO określa Search Engine Optimization jako edycję kodu strony pod wymogi wyszukiwarki Google. Optymalizacja strony to tylko jedna ze składowych pozycjonowania, a edycja kodu to tylko jedno z działań w ramach optymalizacji witryny. Niemniej dla uproszczenia przyjęło się używać określeń SEO i pozycjonowanie zamiennie, zatem tak też będziemy robić w poniższym artykule.
Pozycjonowanie stron, czyli działania SEO
Należy podkreślić, że SEO nie jest żadnym pojedynczym działaniem. To skomplikowany proces, złożony z wielu, często złożonych zadań. Działania SEO najprościej podzielić na te przeprowadzane na stronie (on-site) oraz (off-site).
Dzięki temu poznasz tajniki SEO:
SEO – jak zacząć, czyli jak przygotować się do pozycjonowania